Žmonėms, kurie kreipiasi į Agentūrą dėl negalios nustatymo, trūksta informacijos apie tai, kokią pagalbą gali gauti asmenys su negalia ir jų artimieji, ypač jei negalia ištiko staiga (po insulto, nelaimingo atsitikimo, gimus vaikui su negalia ir kita).
Ne kiekvienas žmogus, Agentūroje gavęs asmens su negalia pažymėjimą, žino, ką daryti toliau: kur kreiptis dėl reikalingų pagalbos priemonių ar paslaugų.
Jei asmuo sutinka, jam yra pasiūlomas pagalbos koordinavimas. Pasirinkus šią paslaugą – sudaromas pagalbos planas, kuris padeda atsakyti į tokius klausimus kaip:
🔸kas padės kasdienėje buityje,
🔸namų ruošoje,
🔸pasirūpins maistu,
🔸palydės į gydymo įstaigą.
Atsakingos institucijos (savivaldybė, Techninės pagalbos priemonių centras ir kt.), iš Agentūros gavusios pagalbos planą, pačios susisiekia su asmeniu, aptaria jo poreikius, supažindina su paslaugų gavimo sąlygomis, galimybe jas gauti nemokamai arba apmokėti dalį kainos.
Artimųjų galimybės apsilankyti, padėti, jų pačių amžius, sveikata negarantuoja, kad jie visada bus šalia. Sutikus su siūlomu pagalbos koordinavimu, specialistas:
🔹susisiekia su asmeniu ir suteikia informaciją apie teikiamas priemones, paslaugas;
🔹aptaria konkrečios priemonės ar paslaugos suteikimo ypatumus;
🔹pateikia kontaktus, kad prireikus – po mėnesio, pusmečio ar pasikeitus sveikatos būklei – asmuo žinotų, kur kreiptis pagalbos, jeigu šiuo metu abejoja, ar pasinaudoti siūloma pagalba.
❗Pasirinkus pagalbos planą, skiriamos socialinės išmokos asmeniui su negalia nesikeičia, nemažėja.
Vien išmokos dažnai nėra pakankamos visaverčiam asmens su negalia gyvenimui užtikrinti, todėl aprūpinimas techninės pagalbos priemonėmis, būsto pritaikymu, pagalbininko (specialisto), pavėžėjimu ar kita pagalba, asmens su negalia gyvenimą padaro patogesnį ir savarankiškesnį.
Besišypsantis vyras stovi sandėlyje, į jį žiūri moteris. Jie stovi techninės pagalbos centre, aplink juos daug įvairių vežimėlių žmonėms su negalia.